• Deutsch
    • English
  • Login
|
  • xmlui.dri2xhtml.structural.header.language

    English
  • Startseite
  • Über uns
    • Über GenderOpen
    • Leitlinien
    • FAQ
  • Stöbern
    • Publikationstypen
    • Erscheinungsjahr
    • Autor_in
    • Schlagwort
    • Diese Sammlung
    • Erscheinungsjahr
    • Autor_in
    • Schlagwort
  • Suchen
  • Veröffentlichen
  • Kooperationen
Publikation anzeigen 
  •   GenderOpen Startseite
  • Publikationstypen
  • Aufsatz in Sammelband
  • Publikation anzeigen
  •   GenderOpen Startseite
  • Publikationstypen
  • Aufsatz in Sammelband
  • Publikation anzeigen
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Bitte verwenden Sie diesen Identifikator, um diese Publikation zu zitieren oder auf sie zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25595/274
Titel
(Neue) LiebesOrdnungen : Queer-Feministische Perspektiven in der Hochschullehre ; Französische und Italienische Literaturwissenschaft in der Lehramtsausbildung
Autor_in
Behrens, Christoph
Titel des Sammelbandes
Queer-Feministische Perspektiven auf Wissen(schaft)
Herausgeber_in
Behrens, Christoph
Zittlau, Andrea
Erscheinungsort
Rostock
Verlag
Universität Rostock
Erscheinungsjahr
2017
Jahrgang/Bandnummer
1
ISBN
978-3-86009-480-8
Seitenangabe
210-250
Sprache
deutsch
Abstract
Gender Mainstreaming and Diversity Management have long been discussed in university politics. However, the implementation of gender equality and diversity concepts are still based on gender binary and non-holistic approaches and are often restrained to improve human resources. This article aims at showing how Gender Mainstreaming and Diversity Management can firstly benefit from a queer-feminist input and secondly, how these perspectives can be integrated not only into the administration of students and employees, but foremost at the content level of curricula and research, especially with teaching students. Focussing on (Romance) literary and cultural studies, the paper didacticizes and reflects on the role of literature classes for promoting gender-reflective and discrimination-critical teaching. The presentation and analysis of a seminar on “(New) Orders of Love in French and Italian Literature” will serve as an example.
Schlagwort
Gender Mainstreaming
Diversity Management
Queer Studies
Literary studies
Love
Heteronormativity
Didactics
Lizenz
Creative Commons - Namensnennung 4.0
DOI
http://dx.doi.org/10.25595/274
Publikationstyp
Sammelbandbeitrag
Zur Langanzeige
Dateien in dieser Publikation
Dateien
Beschreibung
Größe
Format
Behrens_QFPAW_2017.pdf
Herunterladen
5.983 Mb
PDF
Export
BibTexEndnoteRIS
  • Datenschutz
  • |
  • Impressum
  • |
  • Kontakt