Bitte verwenden Sie diesen Identifikator, um diese Publikation zu zitieren oder auf sie zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25595/1110
Herausgeber_in
Schinkel, Sebastian
Herrmann, Ina
Herrmann, Ina
Erscheinungsort
Bielefeld
Verlag
transcript Verlag
Erscheinungsjahr
2017
Jahrgang/Bandnummer
100
ISBN
978-3-8376-3483-9
Sprache
deutsch
Abstract
In childhood and youth, an engagement with aesthetic modes of representation and perception is of great importance. The significance of aesthetic positionings – for instance through the choice of clothing or accessories, through make-up or gadgets – can on the one hand be interpreted as signs of a successful commercialization of childhood and youth. On the other hand, however, they testify to the savvy with which children and teenagers make their daily world their own and develop their design aesthetics. In order to consider the related social conditions of aesthetics, economies, and inter-generational relationships, this transdisciplinary volume brings together a range of research perspectives on everyday aesthetics in childhood and youth.
Schlagwort
Kindheit
Jugend
Konsum
Mode
Körper
Geschlecht
Medien
Kommunikation
Spiel
Kultur
Sozialisation
Jugend
Konsum
Mode
Körper
Geschlecht
Medien
Kommunikation
Spiel
Kultur
Sozialisation
Publikationstyp
Buch
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