Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.25595/1774
Author(s)
Klenk, Florian Cristobal
Journal Title
Gender : Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft
Year of publication
2016
Volume
8
Issue number
1
Page reference
140–146
Language
deutsch
Abstract
Im Zentrum des Symposiums „Für eine gendersensible
Lehr-/Lernkultur in Mathematik,
Informatik und den Naturwissenschaften“,
das vom 2. bis 4. Juli 2015 an der Freien Universität
Berlin stattfand, stand die Reflexion
struktureller, (inter)disziplinärer sowie didaktischer
Möglichkeiten der Integration von
Gender in die MINT-Lehre. Die Fragen, wie
und warum Gender in den MINT-Fachdisziplinen,
-Fachdidaktiken und Unterrichtsfächern
implementiert werden solle, bildete den thematischen
Kern der Veranstaltung, die sich in
Vorträgen und Workshops den praktischen
Möglichkeiten sowie fachspezifischen Herausforderungen
einer gendersensiblen Lehrund
Lernkultur auf Ebene der Schule und
Hochschule widmete. A Gender-Sensitive Teaching Culture in Science, Technology, Engineering and Mathematics. Symposium, 2–4 July 2015, Freie Universität Berlin
The symposium on “A Gender-Sensitive Teaching Culture in Science, Technology, Engineering and Mathematics” which was held from 2 to 4 July 2015 at Freie Universität Berlin focussed on reflecting on structural, interdisciplinary and didactic methods of integrating gender into STEM subjects and education. The question of how and why gender needs to be included in STEM disciplines, subject didactics and school subjects formed the thematic core of the event. Presentations and workshops were dedicated to the practical methods and discipline-specific challenges of a gender-sensitive teaching culture in second- ary and higher education.
Subject
Universität
Schule
Gender
MINT
Schule
Gender
MINT
Publication type
Zeitschriftenartikel
Cooperation
Diese Publikation wird zur Verfügung gestellt in Kooperation mit dem Verlag Barbara Budrich.
Files in this item
File
Description
Size
Format