• Deutsch
    • English
  • Login
|
  • xmlui.dri2xhtml.structural.header.language

    English
  • Startseite
  • Über uns
    • Über GenderOpen
    • Leitlinien
    • FAQ
  • Stöbern
    • Publikationstypen
    • Erscheinungsjahr
    • Autor_in
    • Schlagwort
    • Diese Sammlung
    • Erscheinungsjahr
    • Autor_in
    • Schlagwort
  • Suchen
  • Veröffentlichen
  • Kooperationen
Publikation anzeigen 
  •   GenderOpen Startseite
  • Publikationstypen
  • Aufsatz in Zeitschrift
  • Publikation anzeigen
  •   GenderOpen Startseite
  • Publikationstypen
  • Aufsatz in Zeitschrift
  • Publikation anzeigen
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Bitte verwenden Sie diesen Identifikator, um diese Publikation zu zitieren oder auf sie zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25595/2211
Titel
Education, masculinities and violence in the National University of Mexico
Autor_in
Zabalgoitia Herrera, Mauricio
Titel der Zeitschrift
Open Gender Journal
Erscheinungsjahr
2022
Jahrgang/Bandnummer
6
Sprache
englisch
Abstract
This article is part of a large research project on the various forms of violence encountered in the National Autonomous University of Mexico (UNAM). From the standpoint of critical masculinities and some of the basic proposals of feminist research, such as the notion of a continuum and the persistence of sexist structures and harassment practices, a review of the most relevant aspects of three theoretical approaches is attempted: hegemonic masculinity, manhood acts theory, and male peer support. A three-pronged educational model that simultaneously looks at ideals, strategies, and alliances is thus proposed to tackle the discussion on masculinities and lead the struggle against the various forms of violence. Our critique leads to a revision of “multiple masculinities” vis-à-vis recent proposals that question the toxicity/positivity dichotomy and advance hybridity as an option. The article ends by outlining the three-pronged model, starting with the strategies of naming and self-reflection.
Schlagwort
Gewalt
Bildungssystem
Mexico
Lizenz
Creative Commons - Namensnennung 4.0
DOI
http://dx.doi.org/10.25595/2211
Publikationstyp
Zeitschriftenartikel
Zur Langanzeige
Dateien in dieser Publikation
Dateien
Beschreibung
Größe
Format
ogjHerrera2022 _Education.pdf
Herunterladen
335.7 Kb
PDF
Export
BibTexEndnoteRIS
  • Datenschutz
  • |
  • Impressum
  • |
  • Kontakt